Dersin Adı | Multimedya I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 205 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin metin, görüntü, ses ve canlandırmalarını çeşitli iletişim ortamlarında kullanması, yaratıcı tasarımlar için ders saatlerinde ve projelerde uygulamalı grup/bireysel çalışmalar düzenlemesi ve teorik ve uygulamalı olarak dijital çevreye uygun multimedya uygulamalarını kavrasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Multimedya ve uygulamaları. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | "Multimedya Eğitiminde Ders İçerikleri" okuma/tartışma | |
2 | Proje 1: The Mirror (Ayna) Projesi, Multimedya uygulamalar | Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:1 |
3 | Proje 1: The Mirror (Ayna) Projesi, Multimedya uygulamalar, Teslim | Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:2 |
4 | Stop Motion Graphics Tanıtımı / Tartışma | Uygulama |
5 | Proje 2: Stop Motion projesi (Grup- 3 kişilik) | Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:3 |
6 | Proje 2: Stop Motion projesi bilgisayarda editing | Ara sınav |
7 | Proje 2: Grup sunumları ve tartışma | Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:4 |
8 | Vize Projesi tanıtımı ve teorik sunum | Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:5 |
9 | Vize Projesi: Sınıf içi çalışma | Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:6 |
10 | Vize Projesi: Sınıf içi çalışma ve teslim | Ödev |
11 | Yerleştirme ve multimediya ilişkisi | Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:7 |
12 | Proje 3: Yerleştirme ve multimedya uygulama | Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:8 |
13 | Proje 3: Sunum ve tartışma | Multimedya ve Görsel Tasarım Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen Bölüm:9 |
14 | Final Projesi Tanıtımı | Uygulama |
15 | Final proje teslim, değerlendirme | Sunum |
16 | Değerlendirme |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 73 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest